Papírrepülő hajtogatás segédlet!

Figyelem! Mindig  kis módosításokat végezz! Így is nagy változásokat érhetsz el!

1: Nagyon fontos a papírrepülők hajtogatásánál a súlypont megtalálása. Ha azt veszed észre, hogy a súlypontod nem a gép megfelelő részén van, kiegyenlítheted, ha kis súlyt helyezel a géped orrába. Ehhez használhatsz ragasztó szalagot, gyurmát, kis fadarabot, bármit, amit rögzíteni tudsz.

2: Mindig gondosan ügyelj a hajtásokra, simítsd le őket, mérj pontosan és csak annyi ragasztót használj amennyi feltétlenül szükséges.

3: Hogy repülés közben a gépre ható erők (felhajtó,gravitációs,"tolóerő",légellenállás) ne akadályozzák gépünket a repülésben, minden repülőn magassági kiegyenlítést kell végezni. (trimmelni kell a vízszintes repüléshez).

4: Egy idő után észre fogod venni, hogy a géped már nem repül olyan szépen, mint újkorában. Ilyenkor a vezérlőfelületek, illetve a csűrőkormányokat újra kell állítani. A beállításoknál mindig figyelj arra, hol fogod használni a papírrepülőt.  Különböző természeti viszonyok közt, különböző beállításokra lehet szükséged.

Ha nem úgy száll, ahogy szeretnéd:

 

 1: Ha a repülőd bólintó mozgást végez (hosszdőlés), azaz meredeken zuhanni kezd, hajtsd egy kicsit felfelé a magassági kormányokat, így az orr repülés közben meg fog emelkedni.

2: Ha a repülőd az orrát feldobva repül, a levegő már nem tud akadálytalanul áramlani a szárnyak felszínén, hanem légörvények keletkeznek, amik lelassítják a géped. Ez akkor történhet meg, ha nagyon felhajtottad a magassági kormányokat! Vedd vissza őket egy kicsit, míg meg nem találod azt a beállítást, amivel szépen repül a géped.

3: Ha a magassági kormányok egyáltalán nincsenek felhajtva, a géped orra mégis annyira megemelkedik, hogy a szárnyak lassítják a repülést, akkor se hajtsd le az emelőket (a repülő így soha nem fog repülni), inkább tégy nehezéket a repülő orrába.

4: Ha a gép jobbra vagy balra kitér (legyező vagy orsozó mozgást végez): a megemelkedett szárnyon kicsit hajtsd föl a csűrőkormányt, a másikon pedig hajtsd le. A függőleges vezérsíkon lévő kormányt pedig a kitérés irányával ellentétesen hajtsd le.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://papirrepulok.blog.hu/api/trackback/id/tr42258927

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A szappanbuborék evolúciója - eregesd óriásra ! 2010.08.30. 19:17:50

  A videón Sterling Johnson látható, a mérnökből lett "buborékkovács" , amint épp óriási "medúzákat"  ereszt a szélnek Kalifornia kies tengerpartján. A szerkezet, amivel teszi, korábbi eszközének felújított é...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Feliratkoztam, de holnap már legyen valami tervrajz, mert morcos leszek! :))
Király, király!!!! :) Hagyjuk a fizikát, jöjjenek a repcsik :):):)
3.1-es Win alá ez volt az igazi "hajtogatási segédlet"
www.youtube.com/watch?v=dITJuuNGJCI

Sajnos "letter" méretű papírhoz, de az olló jó szolgálatot tett.
Ti is az indexről jöttetek?
@ŐŐ: Van nekik csűrőjük amúgy. Szárnyvéget, kilépőélt kell tekergetni.

Amúgy ez tényleg nem igazi papírrepülő. Ez A/4-es kategóriájú "modell". A papírrepülő az, amit ŐŐ linkelt.
Az emelőkormányt magyarul magassági kormánynak szokták hívni, a függőleges farok neve függőleges vezérsík.

"Hogy repülés közben a négy erő (felhajtó/gravitációs és toló/légellenállás) egyensúlyban legyen,..."

Ha ez megtörténik, azt onnan tudni, hogy a repülőgép egy helyben lebeg. :)
@neofrix baszmacs:
Helyesebben:
Egyenes vonalú egyenletes mozgást végez.

Aminek a sebessége lehetne 0 is akár. :-)

De persze egy ilyen, hajtómű nélküli repülőnél sose lesz tolóerő. Igy inkább az a cél, hogy a légellenállás minnél kisebb legyen, míg a felható erő minden sebességtartományban minnél jobban kiegyenlítse a gravitációst.
Szóval az elején (amikor eldobod) kicsit emelkedik, majd lassul, elkezd süllyedni, amitől szépen elvitorlázik jó messzire (süllyedés közben annyi sebességet nyer, hogy a süllyedés a megtett úthoz képes minimális legyen, tehát nem csak az, hogy leesik 10 perc alatt mint a tollpihe, hanem közben elrepül 100m-t).
@ColT: "Amúgy ez tényleg nem igazi papírrepülő. Ez A/4-es kategóriájú "modell". A papírrepülő az, amit ŐŐ linkelt."

Köszönöm, az észrevételed. Ahogy látod a blog 3 napja indult. Még nagyon sok papírrepülő várakozik, hogy felkerülhessen ide.
Biztos vagyok abban, hogy előbb utóbb azok útmutatói is felkerülnek majd, amit ŐŐ linkelt.
@neofrix baszmacs: Köszönöm szépen az észrevételeket. Javítottam. Ha a továbbiakban bármilyen hibát, elírást vagy valótlanságot találsz, bátran jelezd.
@B-road: "De persze egy ilyen, hajtómű nélküli repülőnél sose lesz tolóerő."

Ez természetesen így van, de most az egyszerűség kedvéért bent hagyom. Idézőjelbe tettem a tolóerőt. Köszönöm szépen az észrevételeket!
@Imoticalis: Élek az engedelmeddel. :)

Az ábrán a nyilak kormányfelületekre mutatnak. Két helyen te is kormányt nevezel meg, a csűrőt és a magasságit. Tán a harmadik dimenziónál is így kellene: függőleges vezérsík helyett azt kéne írni, hogy oldalkormány.