Olvasói levél - Ti küldtétek!

 

 

Örülök, hogy ilyen nagy sikere van a blognak, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az hogy rengeteg levelet kapok kedves olvasóimtól. A mai nap ezekből választottam ki egyet, és szeretném megosztani az olvasóközönséggel. A levelet Allesmor Obranna küldte, mellékelte hozzá az általa leghatékonyabbnak tartott papírrepülő hajtogatási segédletét.

 

 

Kedves papírrepülő készítő Mester!
 
Ezúton mellékelem az általam legjobbnak tartott konstrukció hajtogatási sémáját. A gép siklószáma átlag feletti, valószínűleg a függőleges vezérsíkként is funkcionáló törzselem repülés közbeni szétnyílása miatt, ami extra felhajtóerőtermelő felületként él a repülés során. A gép iránystabilitása rendkívüli, extra vezérsíkokat nem igényel.
A konstrukció rendkívül egyszerű, klasszikus hajtogatási iskola terméke, ollót, tépést, ragasztást, extra külső elemet nélkülöz. Amolyan tulhaladhatalan optimum. Lényegében nem lehet és nem is kell továbbfejleszteni. Viharos időben is jól tartja az irányt, a konstrukció sérülésállósága figyelemre méltó. Így alacsonytámadáshoz, gerillák elleni harchoz, a földi csapatok támogatásához is egyaránt alkalmas. A gép manőverező képessége a viszonylag stabil konstrukció miatt kissé szerény, de a hatótávolsága a nagy siklószám miatt elég komoly, így a manőverező légi harc elöl kitérve az üldözőket a viszonylag hosszú levegőben eltöltött idővel képes lerázni. A nagy felhajtóerő termelő összfelület miatt egyaránt ajánlom nagymagasságú felderítő repüléshez (tesztelve: János hegyi kilátó, Misina tető TV-torony) kis magasságú nagysebességű behatolásokhoz és a terrorizmus elleni harchoz.
Berepülőpilótáink próbálták vele a Harang-manővert is, de a gép, miután az orrát igen hamar leadta, viszonylag hamar, viszonylag nagy sebességre volt képes felgyorsulni, ám az ezt követő felvételre a relatív orrnehézség miatt már nem került sor, így a kétszeres Szovjetunió Hőse érdemrenddel kitüntetett, első osztályú berepülő hajózónk, Papír Avijatnovics Ljotcsikov ezredes katapultálni kényszerült. 
Figyelem! 
A hajtogatási séma csak a leghatékonyabb változatot mutatja, sajnos ettől eltérni bár lehet, mégse célszerű! Külön ügyeljünk a vonalra, élre illeszetések pontosságára. Ne ijedjünk meg a relatíve kis szárnyfelület látványától. A konstrukció erőssége, hogy viszonylag szerény képességű, harmadik világbeli, avagy fejlődő országok ipara is képes az előállítására.
 
Üdvözlettel:
Allesmor Obranna

 
Ezúton szeretném megköszönni mindazoknak, akik veszik a fáradságot és elküldik E-mailben az általuk legtöbbre becsült gépek leírását, hajtogatási segédletét. Remélem, megmarad ez a jó szokásotok.
 
Üdvözlettel:
Imoticalis (papirrepulok.blog.hu szerkesztője)

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://papirrepulok.blog.hu/api/trackback/id/tr292279390

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ügyes konstrukció. A belépőél állásszögének változtatásával lehet a külünböző harcászati feladatokhoz (nagysebességű felderítő, légiharc, alacsonytámadó stb.) illeszteni a gép profilját, mi által különösen ajánlott kis költségvetésű országok számára.
Pontosan követtem az utasításokat, de az enyém nagyon hamar lezuhan:(

Tudom...pilótahiba...
Nem, nem, visszavonom az előzőt, ez fantasztikus!!!!
Kissrác koromben a deltaszárnyú mellett ez volt az másik alapgép, amit röptettünk. A kilépőélből tépéssel kialakított csűrőlapokkal szép műrepülő figurákra, sőt a visszatérésre is képes :o)
bazz Misi megint elszált az agyad :)
ennek egy másik, szerintem jobb változata a kedvencem, gyerekkorom óta azt hajtogatom szinte mindig, ha papírrepcsiről van szó. abban különbözik, hogy amolyan "lusta" trapéz alakú a szárnya felülnézetben, a törzs pedig egészen minimális, s maga a szárny szinte tök lapos, egész minimális v-állása van csak. szóval az egész gép majdhogynem egy lapos, trapéz alapú szárny. nagyon szépen tud repülni.
Nagy királyság a blog.Teszteltem ezt a gépet az ötödikről, nagyon komolyat ment, bár nem sokat láttam belőle mert éjszaka van.Majd ha eljutok egyszer ide, innen is tesztelni fogom.Még ha 60 éves is leszek.
Mondjuk tőlünk azért nincs olyan messze, hogy addig kelljen várni... :D

en.wikipedia.org/wiki/Preikestolen
Ezt a gépet Moszkvában tanították nekem több mint harminc éve.Már akkor is nagyon jól ment. Tudtak ezek az oroszok! :)
Nagyon érdekes amit írsz. Anno egy idősebb fazon mikor meglátta ezt a gépet, közölte, hogy ezt hajtogatják a gyerekek Vlagyivosztokban. Ezt akkor elfogadtam valamiféle egzotikus-romantikus orosz mendemondának, de ezek szerint ez a gép eredendően a Szovjetúnióból ered.
Én egy Benkő Benedek nevű egyéntől tanultam, még 1998 májusában.
Ez egy Tu-104-es, én is mindig ezt hajtogatom a gyerekeimnek. Én Kb 1982-ben tanultam az orosztanáromtól.
Köszönet a remek repülőgép tervért.

Egy 3 gyermekes apa.
@Vizet Prédikál: Remélem örömüket lelték benne gyermekei! :)
Gyorsan repül, szépen repül, egyenesen repül soroljam még? Egy szóval... gyönyörű :-)
Mindenki nézetét osztom!!!
Az a baj h 2 méternél magasabbról még nem indítottam...De nem baj mert így is 15 méter volt.
Köszi! Tényleg guönyörűen száll :)
Hajtogattam egyet a kislányomnak. Gyönyörű egyenesen repül, már egy órája dobáljuk :)
Köszi!
Van itthon vagy 5000 db A4 -es papír. Persze mit csináljon az ember az 5 éves fiának, papírrepülőt. Keresgélés a neten, mert a fene sem emléxik 40 felett a repülőhajtogatásra, és így akadtam erre. Csináltunk egyet. Hát leesett az állam, amikor először repült. Pár napig dobáltuk, összegyűrődött... megint egyet apa... összegyűrődött... megint egyet apa... Eszembe jutott,h megmerénylem az ovit, csináltam tízet. Naszóval most várom, hogy mikor tiltanak ki minket onnan! :D
Ez zseniális!
Ejj de kár hogy nem gyerekként tanultam ezt :D