Olvasói levél - Ti küldtétek!

 

A mai napon ismét olvasóim által beküldött levelekből szemezgettem. Szeretném megköszönni mindazoknak, akik időt szántak arra, hogy elküldjék az álltaluk legjobbnak tartott repcsi leírását, segédletét.

Továbbra is várom leveleiteket! 

 

Kedves Imoticalis!
Örömmel olvasgatom a blogot a papírrepülőkről, és csatlakoznék én is a beküldőkhöz egy végtelenül egyszerű, olló, ragasztó, méricskélés nélkül elkészíthető igazi nagymenővel. Gyermekkorom - bár nem volt az olyan régen, de kék meg piros nyakkendőt még hordtam ;) – meghatározó repcsije, végeláthatatlan csaták résztvevője volt ez a gyors és erős kis gép. Hasonlít a „kicsi a repcsi, de gyors” bejegyzésben bemutatotthoz, de jóval egyszerűbb az elkészítése annál, és szerintem sokkal szebben is repül. 
  

A laírást és a képeket RCTiv készítette.

 

Hajtogatás:

 

Vágjunk (tépjünk) ketté egy A4-es lapot, ideális a klasszikus fénymásolópapír, sőt szükséges a merevséghez. Lásd: 1. ábra. A történeti hűség kedvéért én sem ollóval vágtam, hanem egyszerűen téptem, ez egy elronthatatlan repülő, nem számítanak ilyen kis finomságok. :-)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


A jobb felső sarokból kiindulva hajtsunk le egy háromszöget a bal külső széléhez. Lásd: 2. ábra. Ezt ismételjük meg a baloldalról is, és ha jól dolgoztunk a 3. ábrán látható alakzatot kapjuk.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Most óvatosan toljuk be két oldalt a papírlapot és simítsuk le az éleket, így megkapjuk a 4-ik ábrán megtalálható kis házikót.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ha ez megvan, akkor fogjuk meg a kialakult háromszögünk bal alsó sarkát, és hajtsuk fel a csúcshoz, figyelve arra, hogy pontosak legyünk. Ismételjük ezt meg a jobb alsó sarokból kiindulva, és már el is jutottunk az 5-ös ábráig. Hagyjuk, hogy vezessen a forma, adja magát a hajtogatás.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ezután fordítsuk meg a papírt, és hajtsuk vissza a repülő csúcsát. A hajtás síkja is teljesen egyértelmű. Elég, ha csak rápillantunk a másik oldalára a repcsinek. 6-os ábra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Elérkeztünk az első olyan hajtásig, amit nem ad ki a forma, hajtsuk vissza a csúcsot még egyszer, hogy legyen egy kis orra a repülőnek, körülbelül az egyharmadánál az előző lépésben behajtott csúcsnak. 7-es ábra.



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha jól csináltuk, akkor a repcsit megfordítva kb. egy centis kis orra lesz a gépnek. 8-as ábra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ezután jöhet a törzs kialakítása, félbehajtjuk a repcsit, visszahajtjuk a két szárnyát (a képen láthatón kb. 1.5 centis) 9-es, 10-es ábra, majd a szárnyak szélét hajtsuk még fel kb. 0.5 centi magasságban. 11-es ábra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 Ezzel majdnem készen is vagyunk, viszont ez a gép egy orr nehéz gép, ezért hátul hajtsunk be egy kis „féket” ettől lesz olyan jó a móka, gyakorlatilag bármilyen nagy erővel el lehet hajítani gyönyörűen fog szállni. 12-es ábra.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Természetesen igazgassuk meg a szárnyakat meg az orr részt, mert rendkívül merev a szerkezete a repcsinek.

Remélem érthetően írtam, nem könnyű konyhanyelven fogalmazni, de bízom benne, hogy a képek egyértelművé teszik a hajtogatást. A számadatoknak nincs jelentősége, én még soha nem mértem rajta semmit, lényeg, hogy a törzs magasságának fele-harmada legyen a szárnyak oldalán felhatva, és az orrész is maximum a törzs magasságáig lógjon ki a repülő síkjából.

Üdvözlettel, RCTiv

 

A bejegyzés trackback címe:

https://papirrepulok.blog.hu/api/trackback/id/tr712288407

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

óóó igen!

Ezt a fajtát csináltam én is mindig! Nagyon jól repül, és massziv gépezet! De én ki szoktam hagyni az orr rész visszahajtását!(7-8 ábra) másrészt néha megbolondítom ugy, hogy a szárnyak közepére kb 5mm mélyen, és olyan 25-30 mm hosszan "betépem" és mintegy magassági kormányként felhajtom, így szép bukfenceket lehet varázsolni. A bukfenc hajlam pedig beállitható azzal, hogy milyen szögben hajlítod fel..
Hmm, még apám tanította nekem ezt majd 30 évvel ezelőtt, sokáig ez volt az egyetlen amit ismertem. Iszonyat régen volt...
ha szelesebbre hajtod a torzset, es kisebbre a szarnyat, ugy kb fele-fele aranyban, akkor sokkal stabilabban repul. a fek maradhat ugyanakkora, mert kulomben nagyon elhuzza felfele az orrat.
@ati27: Mi is így hajtogattuk annak idején. Egyik haverommal (még általános alsóban) szinte egyfolytában papírrepülőztünk, az összes szünetben, gyakorlatilag egész nap. Volt olyan repülőnk, ami soha nem akadt fönn (egy viszonylag kicsi belső udvaron négy bazi nagy fával nem volt kis mutatvány), volt, amelyik már inkább hasonlított papírgalacsinra, de még mindig ugyanúgy repült, mint mikor meghajtottuk. Meg volt Vaskacsa változata is (Balu Kapitány), aminek volt két motorja is.
@]{udarauszkasz: Ez igaz, viszont akkor sokkal lassabban is repül, ennek a gépnek viszont pont az az előnye, h manőverezőképességeihez képest viszonylag gyorsan repül.
én is mindig ezt használom és szinte mindig jól repül
alsóban arra használtuk, h a többieket szekáljuk.
Éppen most hajtogattam a fiamnak egy hasonlót. Az orra másmilyen, de a lényeg ez:-)
Körülbelül 10 évvel ezelőtt, amikor még 8 éves voltam még máshol laktunk és ott tanította szüleimnek ezt a repülőt az egyik szomszéd. Egy ideig csinálgattuk, de hát az ember nem csinál mindennap repülőt így egy idő után kikopott a memóriánkból a szomszéd meg elköltözött. Én a 4-es ábráig ismertem, hogy, hogy kell csinálni, de utána valahogy meg sem fordult a fejemben az 5. lépés. Most meg fogom a fejem, de mondjuk tovább ennél sem jutottam volna már magamtól. Most viszont, hogy megtaláltam az oldalt és ezt a repülőt, most nagyon boldog vagyok! :D Köszönöm! :D