Ezt a repülőgépet azért nevezzük „repülő szárnynak”, mert sem géptörzse, sem farokrészfelületei nincsenek. Ennek a repülőnek a tervezésekor a légellenállás csökkentésére törekedtek, ezért rendkívül jól repül, ha ügyesen állítod be az egyensúlyi helyzetet. A repülő szárny modell alapján készülnek például a vitorlázórepülők és a sárkányrepülők.

 

Elkészítés:

 

1: Ehhez a repülőhöz kisebb lapra lesz szükséged, ezért vágj le 3cm-t a fektetett A/4-es lap széléből, és első lépésként hajtsd félbe hosszában a lapot. Nyisd szét, majd hajtsd le a felső sarkokat a középső hajtásvonal mellé.


 

 2: Hajtsd le a meghajtott háromszög csúcsát az aljához.


 

3:A felső szélét átlósan hajtsd be a középső hajtásvonal mellé.


 

4: Az eredeti (legelső) hajtás mentén  hajtsd félbe a repülőt.


 

 

 

 

 

 

 

 

5: hajtsd be mindkét oldalt a középső hajtásvonal mellé.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 6: Nyisd szét, majd egyenesítsd ki a hajtásokat, és ragaszd le a kis háromszögeket. (Persze, ha épp nincs kéznél ragasztó nem lesz világvége, így is teljesen használható lesz a géped) :-)


 

 

 

 

 

 

 

 

 

7: Fordítsd meg a repülőt. Hátulnézetből a szárnyak fordított W-nek látszanak. A pirossal bejelölt részeken készítsd el a vezérlőfelületeket.


 

8: Addig próbálkozz, amíg meg nem találod azt a W-formát, mellyel a repülőd a lehető legjobban repül. Az egyensúlyi helyzetet az emelőkormány felhajtásával tudod beállítani.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Sok sikert és jó szórakozást kívánok! Imoticalis
 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://papirrepulok.blog.hu/api/trackback/id/tr912293231

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A cipőfűzés világrekordja - egy másodperc alatt 2010.09.13. 22:36:35

Szétdobált cipők, hosszas rábeszélés, riadt tekintetek - nos, ha efféle emlékképek rémlenek fel gyermekkorából a cipőfűzés kapcsán, úgy a továbbiakban szorítkozzon csupán az ámulatra. A haladók és fűzőbűvölők pedig lássanak csodát !    Pr...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mindjárt kipróbálom! Imádok repülőket hajtogatni!
mit meg nem adtam volna nagycsoportban ezért a blogért...
demost mitkezdjek vele?! :D

papírcsákót nemtudtok véletlenül?!, az jóljönne. :)
@vodi: A kishajó előtt abba kell hagyni a hajtogatást. Ennyi. :)
Egyrészt nem repülő szárnynak, hanem csupaszárnynak nevezik magyarul az ilyen jellegú gépeket, másrészt a vitorlázó repülőgépek NEM így készülnek (majd egyszer nézz meg egyet).

A sárkány tényleg hasonló, az eltérésekre nem akarok kitérni.
"Hátulnézetből a szárnyak fordított W-nek látszanak."
Akkor az egy "M", nem? Vagy így jobban hangzik?
És ha már, akkor "lifting body"-nak hívják amire ti gondoltok.
A forditásba nem mennék bele, de hogy szárnyakról szó sincs az biztos. :)

A repcsi amugy jópofa, ha ráérek majd kipróbálom.