2010.08.30. 15:02
Tippek Trükkök kezdőknek
Papírrepülő hajtogatás segédlet!
Figyelem! Mindig kis módosításokat végezz! Így is nagy változásokat érhetsz el!
1: Nagyon fontos a papírrepülők hajtogatásánál a súlypont megtalálása. Ha azt veszed észre, hogy a súlypontod nem a gép megfelelő részén van, kiegyenlítheted, ha kis súlyt helyezel a géped orrába. Ehhez használhatsz ragasztó szalagot, gyurmát, kis fadarabot, bármit, amit rögzíteni tudsz.
2: Mindig gondosan ügyelj a hajtásokra, simítsd le őket, mérj pontosan és csak annyi ragasztót használj amennyi feltétlenül szükséges.
3: Hogy repülés közben a gépre ható erők (felhajtó,gravitációs,"tolóerő",légellenállás) ne akadályozzák gépünket a repülésben, minden repülőn magassági kiegyenlítést kell végezni. (trimmelni kell a vízszintes repüléshez).
4: Egy idő után észre fogod venni, hogy a géped már nem repül olyan szépen, mint újkorában. Ilyenkor a vezérlőfelületek, illetve a csűrőkormányokat újra kell állítani. A beállításoknál mindig figyelj arra, hol fogod használni a papírrepülőt. Különböző természeti viszonyok közt, különböző beállításokra lehet szükséged.
Ha nem úgy száll, ahogy szeretnéd:
1: Ha a repülőd bólintó mozgást végez (hosszdőlés), azaz meredeken zuhanni kezd, hajtsd egy kicsit felfelé a magassági kormányokat, így az orr repülés közben meg fog emelkedni.
2: Ha a repülőd az orrát feldobva repül, a levegő már nem tud akadálytalanul áramlani a szárnyak felszínén, hanem légörvények keletkeznek, amik lelassítják a géped. Ez akkor történhet meg, ha nagyon felhajtottad a magassági kormányokat! Vedd vissza őket egy kicsit, míg meg nem találod azt a beállítást, amivel szépen repül a géped.
3: Ha a magassági kormányok egyáltalán nincsenek felhajtva, a géped orra mégis annyira megemelkedik, hogy a szárnyak lassítják a repülést, akkor se hajtsd le az emelőket (a repülő így soha nem fog repülni), inkább tégy nehezéket a repülő orrába.
4: Ha a gép jobbra vagy balra kitér (legyező vagy orsozó mozgást végez): a megemelkedett szárnyon kicsit hajtsd föl a csűrőkormányt, a másikon pedig hajtsd le. A függőleges vezérsíkon lévő kormányt pedig a kitérés irányával ellentétesen hajtsd le.
· 1 trackback 15 komment
Címkék: repülés segítség kormány tippek hajtogatás papírrepülők függőleges vezérsík papírhajtogatás magassági légellenállás csűrőkormány legyezőmozgás orsózás bólintómozgás
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: A szappanbuborék evolúciója - eregesd óriásra ! 2010.08.30. 19:17:50
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Szerintem ezek a papírrepülők:
mirlando.hu/image/kep/video/papirrepulo03.jpg
img2.indafoto.hu/8/5/14895_bd8dbca5cf9c8fb95b0a7c8949fedf93/1773693_be393d7c2116a8bc75ebe288a0bc1ea9_s.jpg
Na, ezeket trimmelgesd, meg tekergesd a csűrőkormányokat.
www.youtube.com/watch?v=dITJuuNGJCI
Sajnos "letter" méretű papírhoz, de az olló jó szolgálatot tett.
Amúgy ez tényleg nem igazi papírrepülő. Ez A/4-es kategóriájú "modell". A papírrepülő az, amit ŐŐ linkelt.
"Hogy repülés közben a négy erő (felhajtó/gravitációs és toló/légellenállás) egyensúlyban legyen,..."
Ha ez megtörténik, azt onnan tudni, hogy a repülőgép egy helyben lebeg. :)
Helyesebben:
Egyenes vonalú egyenletes mozgást végez.
Aminek a sebessége lehetne 0 is akár. :-)
De persze egy ilyen, hajtómű nélküli repülőnél sose lesz tolóerő. Igy inkább az a cél, hogy a légellenállás minnél kisebb legyen, míg a felható erő minden sebességtartományban minnél jobban kiegyenlítse a gravitációst.
Szóval az elején (amikor eldobod) kicsit emelkedik, majd lassul, elkezd süllyedni, amitől szépen elvitorlázik jó messzire (süllyedés közben annyi sebességet nyer, hogy a süllyedés a megtett úthoz képes minimális legyen, tehát nem csak az, hogy leesik 10 perc alatt mint a tollpihe, hanem közben elrepül 100m-t).
Köszönöm, az észrevételed. Ahogy látod a blog 3 napja indult. Még nagyon sok papírrepülő várakozik, hogy felkerülhessen ide.
Biztos vagyok abban, hogy előbb utóbb azok útmutatói is felkerülnek majd, amit ŐŐ linkelt.
Ez természetesen így van, de most az egyszerűség kedvéért bent hagyom. Idézőjelbe tettem a tolóerőt. Köszönöm szépen az észrevételeket!
Az ábrán a nyilak kormányfelületekre mutatnak. Két helyen te is kormányt nevezel meg, a csűrőt és a magasságit. Tán a harmadik dimenziónál is így kellene: függőleges vezérsík helyett azt kéne írni, hogy oldalkormány.
Utolsó kommentek