2010.09.08. 02:02
A világ leghatékonyabb papírrepülője
Olvasói levél - Ti küldtétek!
Örülök, hogy ilyen nagy sikere van a blognak, ezt mi sem bizonyítja jobban, mint az hogy rengeteg levelet kapok kedves olvasóimtól. A mai nap ezekből választottam ki egyet, és szeretném megosztani az olvasóközönséggel. A levelet Allesmor Obranna küldte, mellékelte hozzá az általa leghatékonyabbnak tartott papírrepülő hajtogatási segédletét.
Kedves papírrepülő készítő Mester!Ezúton mellékelem az általam legjobbnak tartott konstrukció hajtogatási sémáját. A gép siklószáma átlag feletti, valószínűleg a függőleges vezérsíkként is funkcionáló törzselem repülés közbeni szétnyílása miatt, ami extra felhajtóerőtermelő felületként él a repülés során. A gép iránystabilitása rendkívüli, extra vezérsíkokat nem igényel.A konstrukció rendkívül egyszerű, klasszikus hajtogatási iskola terméke, ollót, tépést, ragasztást, extra külső elemet nélkülöz. Amolyan tulhaladhatalan optimum. Lényegében nem lehet és nem is kell továbbfejleszteni. Viharos időben is jól tartja az irányt, a konstrukció sérülésállósága figyelemre méltó. Így alacsonytámadáshoz, gerillák elleni harchoz, a földi csapatok támogatásához is egyaránt alkalmas. A gép manőverező képessége a viszonylag stabil konstrukció miatt kissé szerény, de a hatótávolsága a nagy siklószám miatt elég komoly, így a manőverező légi harc elöl kitérve az üldözőket a viszonylag hosszú levegőben eltöltött idővel képes lerázni. A nagy felhajtóerő termelő összfelület miatt egyaránt ajánlom nagymagasságú felderítő repüléshez (tesztelve: János hegyi kilátó, Misina tető TV-torony) kis magasságú nagysebességű behatolásokhoz és a terrorizmus elleni harchoz.Berepülőpilótáink próbálták vele a Harang-manővert is, de a gép, miután az orrát igen hamar leadta, viszonylag hamar, viszonylag nagy sebességre volt képes felgyorsulni, ám az ezt követő felvételre a relatív orrnehézség miatt már nem került sor, így a kétszeres Szovjetunió Hőse érdemrenddel kitüntetett, első osztályú berepülő hajózónk, Papír Avijatnovics Ljotcsikov ezredes katapultálni kényszerült.Figyelem!A hajtogatási séma csak a leghatékonyabb változatot mutatja, sajnos ettől eltérni bár lehet, mégse célszerű! Külön ügyeljünk a vonalra, élre illeszetések pontosságára. Ne ijedjünk meg a relatíve kis szárnyfelület látványától. A konstrukció erőssége, hogy viszonylag szerény képességű, harmadik világbeli, avagy fejlődő országok ipara is képes az előállítására.Üdvözlettel:Allesmor Obranna
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Mondjuk tőlünk azért nincs olyan messze, hogy addig kelljen várni... :D
en.wikipedia.org/wiki/Preikestolen
Én egy Benkő Benedek nevű egyéntől tanultam, még 1998 májusában.
Az a baj h 2 méternél magasabbról még nem indítottam...De nem baj mert így is 15 méter volt.
Utolsó kommentek